Legen er på vei til hjembesøk

Sammen med Nordens største mediekonsern som deleier i selskapet, Schibsted, utvikler vi nå Hjemmelegene til å bli en av Norges sterkeste merkevarer innen helse. På denne reisen trenger vi hjelp fra en supersterk markedsfører som ønsker å ta ansvar for at hver eneste nordmann snart vet om Hjemmelegene.

Vi søker deg som har erfaring fra å drive kampanjer og produksjoner, er kreativ, og har et godt øye for design og budskap. Du er også interessert i å skape vekst, ivareta og videreutvikle en god merkevare, og du har en interesse for teknologi, helse og innovasjon.

Hva vil du gjøre?

Som Marketing Manager vil du videreutvikle Hjemmelegene som en merkevare, sikre at flest mulig vet hvem vi er og husk at vi finnes når behovet melder seg. Du vil:

  • Eie og være ansvarlig for Hjemmelegenes merkevare, all tilstedeværelse på nett, og ellers.
  • Produsere, i samarbeid med leverandører, tekstbasert innhold i form av bloggposter/artikler, pressemeldinger, kundecaser og nyhetsartikler. 
  • Produsere, i samarbeid med leverandører, visuelt innhold i form av bilder, video og annet kreativt materiell for både online og offline kommunikasjon.
  • Styre kampanjer i valg av budskap, annonseflater, leverandører og annonsenettverk. 
  • Omsette markedsbudsjett til målbare resultater i nært samarbeid med ledelsen.
  • Definere målgrupper, planlegge, produsere og styre våre sosiale kanaler, poste organisk og sette opp annonser.
  • Være Hjemmelegenes presseansvarlig og ha ansvar for å kontakte media med ferske nyheter og interessante caser for å øke synlighet. 
  • Planlegge og utføre nytenkende markedsaktiviteter for å øke synlighet og konvertering, samt trekke trafikk til våre kanaler.

Dine kvalifikasjoner: 

  • Du er utdannet innen markedsføring, kommunikasjon, innholdsproduksjon, eller har annen relevant utdanning
  • Minimum to års arbeidserfaring og har erfaring fra prosjektledelse
  • Sterk digital kompetanse, både praktisk og analytisk, gjerne også teknisk
  • Du har relevant erfaring fra innholdsproduksjon, gjerne tekstbasert innhold
  • Har god kjennskap til SEO, Google Analytics, Google Ads og Facebook Business Manager
  • Er språklig sterk, både på norsk og engelsk. 
  • Du har fantastisk formidlingsevne og er en dyktig historieforteller. 
  • Erfaring med foto-, videoredigering og/eller animasjon er en fordel, men ikke et krav. 
  • Du har god estetisk sans og et godt øye for design

Av natur er du initiativrik og kreativ. Du liker å jobbe i team, samtidig som du er selvstendig og trives med egne prosjekter.

Dette tilbyr vi:

  • Konkurransedyktig lønn.
  • Kort vei fra idé til millioner av eksponeringer.
  • Reell påvirkning på hvordan helsetjenester vil bli fremover.
  • Åpent og inkluderende arbeidsmiljø med hyggelige kolleger.
  • Spennende arbeidsplass i innovativt miljø i Forskningsparken.
  • Tett samarbeid med et lite, men utrolig sterkt team av leger, ingeniører og markedsførere.
  • Fleksibilitet i arbeidstid og -sted.
  • Påvirkningsmulighet inn i videre rekruttering og teknologivalg av strategisk art.
  • Mulighet til å jobbe med noe viktig og betydningsfullt, der effekten av arbeidet ditt er umiddelbar og målbar.

Skriv et par rader til oss hvis dette høres spennende ut, og kanskje noe om hvorfor. Vi er spesielt interessert i å høre om din erfaring!